Et sommerlig dessertbord

Da min storebror skulle gifte seg, lurte jeg lenge på hva jeg skulle gi ham og sin vordende brud i bryllupsgave. Jeg er en fan av å gi personlige gaver, noe jeg har brukt endel tid på, og som kommer fra hjertet. Så når det ble avgjort at det ble et uformelt hagebryllup i Drøbak foreslo jeg at jeg stod for desserten. Min kjære skulle brygge øl, og jeg bake de søte sakene. Det er stort for meg å se min bror gifte seg, det er en flott feiring, og jeg syntes det var hyggelig å sette et personlig preg på festen.

Kaketapas

Så hva lager man til et bryllup med 60 gjester – uten å sprenge kjøkkenkapasiteten, samtidig som det passer med stilen til et avslappet hagebryllup? Jo, man velger småkaker: cupcakes og franske makroner. Noe man ikke trenger tallerken og gaffel for å spise, noe man kan ta med seg på dansegulvet. Noe som gjør at man får litt forskjellig.

meny cupcakes meny franske makroner

Hvor mye spiser en gjest?
For 60 gjester beregnet jeg minst to makroner til hver og en stor cupcake og en liten. Så vi snakker ihvertfall 120 franske makroner, 60 mini cupcakes og 60 store. Etter 3 dager med produksjon endte jeg med 165 franske makroner, 80 mini cupcakes og 61 vanlige cupcakes. Alt ble spist opp, rubbel og bit.

I dag blir det ikke oppskrifter, men bildedryss av kakebordet og forberedelsene. Oppskrifter kommer etterhvert.

Håper det kan inspirere deg til å lage et litt annerledes kakebord.

brudeparet

sjokolade cupcake

sjokolade

 

sitron cupcakes

bringebær

 

God stemning

One Comment Add yours

  1. Utrolig fine makroner!!🙂

Legg igjen en kommentar

