Vinrester

Jeg er nok en av de som har lagt min elsk på vin. Om jeg klarte å få orden på alt man kan lære hadde nok vin vært min hobby, min lidenskap, mitt liv.  Calle lager min favoritt. Den minner meg om perfekte, lange sommerdager, gode venner og latter som jomer. Vinen er en ting, men jeg digger også vinrestene; altså flaskene og korkene .  Noen ganger går jeg på polet og kjøper vinen kun for flasken og sier til meg selv «den flasken kan jeg gjøre noe med. Den er jo så fin». Jeg har en fin flaskesamling. På toppen av det hele begynte jeg i fjor sommer å jobbe i en restaurant. Da ble det vinresteoverdose. Jeg fikk alle til å samle korker til meg for jeg skulle endelig sette noen prosjekter ut i live. Det ble mange korker. Nesten for mange. Men prosjekt vinkorktavle ble satt ut i live og det er den jeg vil dele med dere i dag.

DSC05762

Jeg brukte:

En Ribba ramme – så stor som du vil
Limpistol (jeg har en billig en fra Clas Ohlson.
Ca 350 vinkorker

Jeg har ikke så mange steg for steg bilder, de har jeg visst surret bort. Men det er ganske enkelt å lage en slik tavle, og jeg skal forklare hva jeg gjorde.

1. Hell alle korkene ut over bordet for å lage litt rot og kaos
2. Finn dine favoritter (de med fint motiv) og legg de i en haug
3. Lag en test rad for å se om korkene passer sammen. Bland fine med kjedelige om hverandre.
4. Hvis den siste korken ikke passer skjærer du den bare til.
5. Når du har funnet et «oppskrift» er det bare å begynne å lime fra den ene siden.
6. Gjenta steg 4 og 5 gang på gang på gang – og voila så ender du opp med en kul korktavle.

Legg igjen en kommentar

