Hva er din hobby?

Denne bloggen startet som et ledd i mitt nyttårsforsett; nettopp å finne seg en hobby. Jeg er misunnelig på mennesker med hobbier. Mennesker med mer enn bare en fritidssyssel eller en interesse. De som har en hobby, noe de dyrker mer en bare et par gang i året eller når man får et innfall. Noen spiller håndball, noen danser, fotograferer, strikker eller maler. Samboeren min har en hobby. Han maler miniatyrfigurer. Jeg har kanskje hatt én hobby opp igjennom årene; jeg spilte klarinett i korps og jeg elsket det. Men jeg ble for «gammel» og sluttet. Ut over det har jeg kun hatt interesser og innfall. Jeg samlet på frimerker en gang. Jeg har heklet en veske. Jeg prøvde meg på votter i fjor;  det ble med en liten pulsvarmer. Nå derimot, i en alder av 27 vil jeg ha en hobby. Jeg blir inspirert av mye, men mangler fokus. Kanskje å nettopp kalle det en hobby kan gi meg fokus ? Kan gi meg evnen til å gjennomføre og fortsette? Denne bloggen skal være rammeverket av min hobby. Min hobby skal være å faktisk iverksette mine påfunn og ideer og dokumentere de. Og de er det mange av. Jeg skal dele det jeg lager, baker,strikker, hekler, maler og fotograferer med dere som finnes der ute. Jeg skal få meg en hobby.

Legg igjen en kommentar

